carlaenbob.reismee.nl

29 februari 2016 Playa Larga. Playa Giron Cienfuegos

Op tijd vertrokken. Langs de kust van de varkensbaai veel gedenktekens van de omgekomen soldaten van de invasie door de VS. Playa Giron, de plek waar de invasie plaats vond op 17 april 1961.

De VS wilde het regime van Castro omver werpen, maar Castro stond klaar met voldoende materieel.Na twee dagen moest de VS zich overgeven. Als je het dorp binnen komt staat er een groot bord met de tekst, De eerste nederlaag van de imperialisten in Latijns-Amerika.

Helaas is het museum gesloten,was aan een opknap beurt toe. Wel staat er nog een tank en een vliegtuig.

De weg naar Cienfuegos is niet boeiend. We komen er rond de middag aan en gaan meteen naar de haven om te kijken of ons schip er al ligt. Niemand te bereiken van het bedrijf waar we mee zullen gaan zeilen. We lunchen bij de Marina en gaan op zoek naar onze Casa.

Als we er aankomen,blijkt de Casa vol te zijn. De vrouw van het huis zegt dat het geen probleem is en een andere kamer voor ons zoekt,die veel beter is.

Gelukkig is dat zo. Koloniaal huis en aardige mensen,die een beetje Engels spreken.

De middag doorgebracht in de stad en de hoogtepunten bezocht. Op het plein kunnen internetten. Hier in Cuba koop je een kaart voor een uur en dan hoop je maar dat er verbinding is. Het is constant verplaatsen naar het beste bankje onder de bomen.

s 'Avonds gezellig gegegeten onder het genot van goede wijn en gezellige muziek.

De weg terug naar onze Casa een probleem. Te ver om te lopen. Dan maar een fietstaxi.

We hebben er niet op gerekend dat de weg omhoog gaat. Wij met twee grote mensen en de man, oud en astmatisch. We schaamden ons zo, dat we uitgestapt zijn en betaald hebben.

Gelukkig konden we op het late tijdstip nog een koetsje vinden.

pieter en mieke

Snap dat jullie het tijdsbesef een beetje kwijt zijn, maar 29 maart is wel grappig!!!. Zonnesteek??? Geniet van de laatste dagen en vinden het ook wel weer fijn als jullie in Nederland zijn.Liefs P en M.

ab stamer

Nog een paar dagen en weer terug in woelig Nederland !
Liep hier Taffa tegen het lijf.Container al goed gevuld.Alles oké. Behouden terug reis.