carlaenbob.reismee.nl

27 februari 2016 Soroa naar Playa Larga.

Na weer een hele koude nacht,vroeg opgestaan. Afscheid genomen van onze honden vriendjes. Hebben gelukkig nog wat brood voor ze.We hebben niet erg indruk onze vriendjes gemaakt,want voor we goed en wel de deur dicht hebben van onze auto,zijn ze alweer op zoek naar andere vriendjes(eten).

De afdaling naar de snelweg is mooi en lang. Ongemerkt zaten we hoog. Boven de 1400 meter,vandaar de kou.

De autopista weer rustig. Behalve een paar auto's,een eenzame fietser en wat tractoren ,is er niemand op de weg. Alleen op bepaalde punten staan honderden mensen uren te wachten op een bus of een auto,die hun toevallig mee wil nemen.

We zijn een van de weinige restaurants langs de weg voorbij gereden,maar dat is geen probleem.Gewoon door de middenberm en terug. Kan hier allemaal.

Onze zorg om door Havana te rijden is ongegrond. Binnen het uur rijden we op de A 1 richting het oosten. Ons richtinggevoel was weer goed. Is hier ook wel nodig. Verkeersborden zijn in Cuba schaars.

Honderd kilometer verder gaan we bij de plaats Australia van de snelweg af,richting de beroemde of beruchte varkensbaai, net zoals je dat wilt omschrijven. Ons eind doel Playa Larga.Langs de dertig kilometer lange weg overal gedenktekens voor de mensen,die bij de landing in de varkensbaai omgekomen zijn.

Zijn op tijd in Playa Larga. Een rustig plaatsje in een mooie baai. Gaan op zoek naar onze Casa en zijn verbijsterd.Heel klein en een opgedroogd grasveldje voor de deur. Geen stoel te bekennen.Gaan toch even binnen kijken en weten het meteen. Hier willen we onder geen voorwaarde blijven.

Het erge is, dat de vrouw die de kamer verhuurt zo trots is op haar nieuw aangeschafte spullen. Heb vreselijk veel moeite om te zeggen dat we niet blijven en durf haar niet aan te kijken. Geven haar de voucher voor de geboekte kamer,zodat ze geen schade heeft.

Na enig zoeken vinden we een fijne kamer aan het strand. Er is zelfs een restaurantje bij. We zijn weer de gelukkigste mensen op aarde.

Maken een wandeling langs het strand,lezen wat. Wagen ons alleen met onze tenen in het water. Te koud. Ook boven water erg fris. Er is een koufront met noorden wind. Kan volgens de voorspellingen nog enige dagen duren.

We hebben een beschutte plek voor onze kamer. Dus ons kan niets gebeuren.

Thea

Wat schrijf je weer een mooi reisverslag en wat blijf je toch onder alle omstandigheden heel positief.
Is het weer niet zo geweldig....jammer dan, is het hotel niet helemaal wat jullie verwacht hadden.... volgende keer beter. Ik heb nog niets negatiefs gelezen. Knap hoor!
Geniet lekker verder. Tot gauw.