carlaenbob.reismee.nl

26 februari 2016 Soroa.

De nacht heel koud. Wat zijn we weer blij met onze badlakens.Bob heeft zich helemaal ingebouwd en heeft geslapen als een roosje.We zijn alweer vroeg wakker en de zon schijnt volop. Na het ontbijt vertrekken we voor een rit in de omgeving. Eerst bezoeken we El Castillo de Las Nubes. Het ligt boven op de heuvel en heeft een prachtig uitzicht. Het wordt verbouwd en een aardige opzichter laat ons het hele huis zien. Er komt een restaurant en 8 kamers.We bezoeken de hoog aangeprezen orchideeën tuin. Er moeten 200 verschillende soorten groeien.Maar zoals zoveel van deze tuinen is het altijd teleurstellend. We zien overal planten,die we ook in Bentveld tegen komen. Daarna naar de waterval. Eerst moeten we twee CUC voor parkeren betalen en vervolgens 5 CUC p.p. om naar de waterval te mogen lopen. We houden het voor gezien. Stappen in de auto en maken een mooie rit door een prachtig beschermd natuurgebied. Onderweg komen we het plaatsje Las Terrazas tegen. Een meer met allemaal flatachtige gebouwen. Nu een hotel. In de flats woont de bevolking.Vroeger waarschijnlijk vakantiehuizen voor de Cubanen.

De middag doorgebracht bij het zwembad. We hebben vriendschap gesloten met een paar hondjes. Het is leuk om te zien, hoe slim ze zijn om hun eten op te halen bij de gasten. Zou in ons land ondenkbaar zijn dat zwerfhonden bij het zwembad van een hotel komen.

Het buffet is dramatisch slecht. We mopperen echt nooit, want we weten dat er met weinig iets goeds op tafel moet komen. Morgen beter. We vertrekken dan weer naar de kust.