carlaenbob.reismee.nl

25 februari 2016 Vinales naar Pinar del Rio en Soroa.

Vandaag Mia jarig en haar gesproken. Hebben begrepen dat het zo nu endan een beetjewinter is. We vertrekken op tijd en gaan eerst richting Pinar del Rio door de Valle del Vinales. Prachtige streek met zijn bijzondere bergen,is Wereld Erfgoed geworden.

In Pinar del Mar moeten we even zoeken naar een benzinestation,maar we krijgen hulp van een fietser met een tas op zijn rug,waar Frankrijk op staat en heeft een pet uit Zwitserland op zijn hoofd.Hij weet alles over fietsen en ook over onze Nederlandse Wereldkampioene Marianne Bolt of zoiets.

Met een noodgang fietst hij voor ons uit en is heel blij ons te kunnen helpen. Natuurlijk wil hij iets bij verdienen.Past op onze auto als we de sigarenfabriek gaan bezoeken. Er wordt daar keIhard gewerkt. Tussen de 80 en 120 sigaren worden er per dag gemaakt,per persoon. Foto's mogen niet gemaakt worden.

We gaan onze fietser verlaten,nadat we hem wat geld en zeep hebben gegeven. Met een vrolijk I love you,neemt hij afscheid van ons rijdt ons voor naar de route,die we willen volgen.

We bezoeken het beroemdste tabaksgebied. Vuelta Abajo. De streek waar de beste tabak ter wereld vandaan komt.Heel mooi,maar er wordt nogal vervelend gereageerd om ons naar de plantages te lokken. We zoeken onze eigen weg en komen over prachtige weggetjes. Dan terug naar de snelweg. Richting Soroa. Een dorp in de heuvels op 1400 meter hoogte. Een slingerende weg om hoog. De Casa 6 km. van het stadje,dat alleen uit een hotel bestaat. Hotel Soroa ziet er aanlokkelijk uit. Een mooie tuin en zwembad. Dit hotel hadden we in eerste instantie willen hebben. Helaas was er iets anders voor ons geboekt. We gaan bij de receptie vragen en er zijn kamers vrij voor de komende twee nachten. Wij blij. We boeken meteen. Bellen de agente of ze het voor ons kan regelen. Antwoord negatief.

Om drie uur installeren we ons bij het zwembad. De kamer keurig en alles wat we nodig hebben. Als de zon weg is, wordt het ontzettend koud. We realiseren ons dan nog niet dat we op 1400 meter zitten.

Gelukkig is er ook WiFi en kan ik mijn blog weer wat bijwerken. Het diner een buffet. Grote groepen, vooral wandelaars en fietsers. Het is niet heel gezellig,maar gelukkig is er geen noodzaak om de auto te pakken.

Anneke en jan

Wat fijn weer wat te horen.Weer een hele andere wereld.Jammer van de drukte,maar ook wel weer leuk om mee te maken.geweldig die auto.Vanmiddag hebben we heerlijk even aan het strand gezeten.Lekker in het zonnetje.Gelijk een kleurtje gekregen.Verder hier alles goed.liefs en geniet nog maar lekker verder van jullie avontuur.xx Jan en Anneke