carlaenbob.reismee.nl

18 februari 2016 Laguna de Appoyo. Posada Ecologica La Abuela.

Wat een drama nacht. Het bed goed,maar heet. De airco werkte niet goed. Uitgezet,deur open,resultaat totaal lek geprikt door muggen die je niet hoort of ziet.

Bob slaapt door alles heen en vind warm allen maar lekker. Om half zes de ramen open gezet en er komt frisse lucht binnen. Bob opgestaan en ik nog twee uurtjes blijven liggen. De nacht is snel vergeten als je met het ontbijt over het meer kijkt, waar het nog heel rustig is.

In de loop van de ochtend lekker gezwommen in het redelijk warme water.

Er is een groep Nederlanders uit Nieuw Lekkerland. Werken aan de bouw van huisjes voor jonge vrouwen en hun kinderen. De vrouwen hier hebben jong kinderen en worden meestal door de verwekker in de steek gelaten. Ze bouwen ook een kerk. Deze groep mensen zijn hier veertien dagen aan het bouwen en ze betalen ook hun eigen ticket . Fantastisch dat mensen dit belangeloos doen.Mooi doel. Stichting hulp voor Nicaragua.

Ook hier staat weer een forse wind en we moeten onze spullen zowat vastbinden. Daardoor kunnen we wel in de zon zitten. Het grootste gedeelte van de dag gebruikt om mails te beantwoorden en mijn weblog bij te werken. Uit Gambia niet echt positief bericht. Er zijn nog steeds problemen met de nieuwe pomp. Er komt niet voldoende water uit. Gelukkig werkt de oude pomp en is er nog water.

Zit op een mooie plek op het terras uit de zon met uitzicht over het water.

De oma,eigenaresse van de Posada La Abuela is allerliefst Voor wie geen Spaans spreken Abuela is oma. Ze wilde weten of we goed geslapen hadden. Liet meteen naar de airco kijken. Was bang dat de papegaaien ons te vroeg hadden gewekt. Wil ons op alle fronten verwennen.Komt regelmatig informeren of alles goed gaat.

In het late zonnetje ons zelf verwend met een mojito.

Lida en Paul

Wat een drama met Gambia.. Laat Hans N. van Gam Solar jullie in de steek? Zij hadden toch al 50 van dit soort systemen geleverd?
Hier in Hoofddorp ook wat zonnepaneelproblemen gehad, maar die zijn inmiddels (na drie weken...) opgelost.
Hopelijk nu in Banyaka ook een snelle oplossing.
Laat je reis er niet teveel door beïnvloeden en hartelijke groet van ons!