carlaenbob.reismee.nl

28 januari 2016 Panama stad Country Inn and Suites

Het eerste wat we doen als we wakker worden, is op ons balkon zitten en genieten van de vogelgeluiden en het prachtige licht dat op het water van het Panamakanaal valt.

Na het ontbijt pakken we onze bagage over en versturen de nodige mails. O.a. naar Gambia.Er is een nieuwe aanbieding gekomen en we hopen dat alle problemen binnen veertien dagen opgelost zijn.

Rond het middaguur nemen we een taxi naar Barrio Antiguo. Het oude Panama,dat nu werelderfgoed is. We kijken onze ogen uit,zoveel gebouwen opgeknapt in de afgelopen twee jaar. Drinken heerlijke koffie in de ons bekende espresso bar. Het personeel nog steeds even onvriendelijk. Als eerste de kerk met het houten altaar bezocht. Daarna de kunstmarkt en het plein van Simon Bolivar, waar we gelunched hebben.

De middag doorgebracht bij het zwembad. Heerlijk lui. Een goed boek erbij . Onze middag kon niet meer stuk.

s'Avonds terug naar de oude stad,waar het heel druk is. Een leuk restaurantje gevonden met gezellige muziek. Onze taxichauffeur stond om half elf al op ons te wachten om ons terug te brengen naar het hotel. Het is hier heel gebruikelijk dat de chauffeurs de hele avond op je wachten. Ze zijn dan verzekerd van nog een ritje.

Als we terug zijn in ons hotel,toch nog even op ons balkon gezeten. We krijgen niet genoeg van de sfeer van het Kanaal.

emilie

lieve carla en bob,
Ik dacht al daar zijn jullie eerder geweest!!!! maar wat leuk, de herkenning van de stad de espresso bar de geluiden en het licht. heerlijk genieten zo, en ik geniet weer mee! liefs

Lies

heerlijk op het balkon!! Bij ons waaien de stoelen er bijna vanaf!!
Veel plezier, lieve groet, XXX

Lida en Paul

Heerlijk zo'n oude stad en een lekker boek!