carlaenbob.reismee.nl

22 maart 2016 Panama AirPort.

We zijn drie uur geleden aangekomen uit Cuba. Zijn bijna gelijktijdig met Obama vertrokken.

Hebben een fantastische en soms niet al te gemakkelijke reis gemaakt.

Gisteren het toppunt,hoe alles tegen kan zitten. De vlucht van 23.00 vanuit Holguin met een klein uur vertraagd. Als laatste onze tassen. Daarna naar ons logeeradres. We hadden het gevoel al dat we veel te ver gingen Van het vliegveld van Havana. We werden weer naar de oude stad gereden,inplaats van een Casa vlakbij het vliegveld.

De tassen uit de taxi. Om twee uur met de bagage naar de Casa, die niet geboekt was.

Daar sta je dan. Agentschap gebeld. Uiteindelijk om drie uur in de Casa van het logeeradres aangekomen.Meer dan keurig. Smal bed en redelijk geslapen.

De vrouw des huizes,zich waarschijnlijk verslapen en een tuttebel. Ontbijt kwam niet.

Vertrokken naar het vliegveld. Lange rijen. Maar het ergste. We mochten het land niet uit.

Visum verlopen. Na veel geharrewar en geduld. Het ging volgens hun om een dag. Kon hun niet aan het verstand brengen dat februari maar 29 dagen heeft. En dat het maar om een paar uur ging.

Gewoon 50 $ betaald Voor een nieuw visum.Totale burocratie.

We waren het ineens spuug zat en zijn zonder enige emotie vertrokken. Toen we Nigaraqua verlieten,waren we er een beetje emotioneel onder.

Hier op het vliegveld, de berichten uit Brussel gelezen. Wat een ellende weer.

Jammer dat dit soort zaken in Europa gebeuren en wij een leven van angst gaan lijden.

We willen dan ook niet dat een van de kinderen ons op komt halen op Schiphol. Misschien beren op de weg,maar het is voor ons weer even wennen aan de wereld in Europa.

Kom gezellig langs ,we verwachten rond half een thuis te zijn.

Dit is het einde van een bijzondere reis. We hebben genoten van Nicaraqua en Cuba,waar we veel mensen hebben gesproken. We hopen voor hun dat ze binnen een aantal jaren een beter leven zullen krijgen.

Het reisverslag maak ik thuis af,dus wie er zin in heeft kan het nog even volgen.

Dank voor jullie reacties. Waren we altijd heel blij mee.

Gauw tot ziens.

Liefs Bob en Carla

emilie

Welkom thuis, lieve Carla en Bob

Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's en kom nu echt een keertje langs!!!!

Anneke

Goed reis en ook weer heerlijk als jullie thuis zijn.We hebben genoten van de mooie reisverhalen. Die gaan we zeker missen! Liefs Anneke en Jan

el

Welkom thuis. Wat een reis was het, zeg. Fantastisch!

aad van der valk

Fijn om weer thuis te zijn?
Wat een prachtige reis eigenlijk ben ik ook een beetje mee gereisd voor mij fijn want zelf zal ik er niet komen als alles weer een beetje zijn normale ritme heeft spreken we af.
Groetjes,
Aad

Lies

Een hele goede reis, en hartelijk welkom thuis!!!!

Ik heb erg van de verhalen en foto' s genoten!!!! Jammer van het laatste rukje, maar ieder nadeel heeft zijn voordeel haha... Weer fijn huiswaarts!! Dikke kus van onsXxx

Hetty

Gezellig dat jullie er straks weer zijn goede
reis terug en dan even lekker bijkomen.

Hetty.

Emmy

Dank je wel voor jullie mooie verhaal en foto's.
Heb pas net de laatste gezien. In Trinidad was het
nog een vrolijke boel, daarna minder.
Ja, slechte berichten hier. We zullen er mee moeten
leren leven wordt ons gezegd. \wat n drama's. Hier
wennen we nooit aan. Tot gauw, liefs Em

Martine

Heel spannend hoe jij schrijft, beter als een boek! Maar echt... zulk een tegenslag. Ik had echt geluk met mijn laatste casa. Zij was de mooiste en met de eerste warme douche sinds 14 dagen. Ook ik heb deze burocratie gemerkt op de luchthaven van Havanna. 3 uur ervoor bereids daar en door koffer afgeven en geld wisselen nog net op tijd in het vliegtuig. Het gaf me ook een bittere bijsmaak. Maar voor de rest is cuba tof, de mensen ook!