carlaenbob.reismee.nl

6 maart 2016 Cayo Larga.

Hiep, hiep hoera. De zon schijnt. Eindelijk. We moeten helaas aan onze terugreis beginnen.

Er staat niet zoveel wind,maar het is heerlijk om in de zon op het achterdek te zitten . Het eiland Cayo Larga is 40 km. Lang en ongeveer 4 km breed. Er logeren 5000 mensen en er wonen 2000 mensen ,die in de toeristen industrie werken. De meeste toeristen komen uit Italië en komen per vliegtuig en blijven daar een week.

De overtocht naar Cayo Iquao is heel relaxed. We kunnen zeilen omdat er een aardig windje is komen opzetten.

Onderweg het wrak gezien van een catamaran,die 4 weken geleden is vergaan. Zal je toch gebeuren.

Bij het vuurtoren eiland op het voordek heerlijk in de zon zitten lezen.

Jesus heeft zijn gevangen vis weer fantastisch klaargemaakt.

Tijdens het varen wordt er altijd een lijntje uitgegooid en we hebben bijna elke dag wel een grote vis gevangen.

Alleen de manier,hoe de vissen dood gaan vind ik afschuwelijk. Ze blijven lang spartelen. Volgens mij niet nodig als je ze meteen dood gemaakt worden.

Als het donker wordt , begint het hard te waaien. Het is voorspeld , maar echt prettig is het niet.

Er komt nog een schip een plek zoeken en is een uur bezig om goed te kunnen ankeren.

Jesus is onrustig,maar we hebben alle vertrouwen in hem.