carlaenbob.reismee.nl

15 februari 2016 Ometepe met de boot naar San Jorge. Met de auto naar El Estelliero .Hotel Punta Teonoste.

Om half acht staat de taxi klaar om ons naar de boot te brengen. Het is heel druk met backpackers.Het lijkt wel of iedereen van het eiland af wil. Gelukkig is de wind wat afgenomen.De boot is oud en hoog. Met de veiligheidsvoorschriften wordt het niet zo nauw genomen.Wel zwemvesten aan en een lijst wie er allemaal aan boord zijn. In de gangpaden de bagage. Je moet er maar niet aan denken dat er iets gebeurd. Dan zit je als ratten in de val.Naast ons zit een jongen uit Galgary die dertig jaar geleden geëmigreerd is met zijn ouders.Ze hebben een bijenfarm. Hij spreekt nog heel goed Nederlands. We maken een afspraak om via Facebook contact te houden.

Onze chauffeur staat in San Jorge op ons te wachten. We rijden via Rivas richting kust over een onverharde weg.Het is een droog en zeer arm gedeelte Van Nicaraqua.

Om 12 uur komen we aan in ons hotel in Teonoste. We zijn weer in een paradijs. Een hotel met 15 huisjes,uitzicht op zee en een verlaten strand.De zee helder blauw en pelikanen, die mee vliegen met de omslaande golfen. We zullen hier twee volle dagen blijven.

De dag verder doorgebracht met wandelen langs het lege strand. Een duik in de branding en lezend in het boek van Anne Gine Goemans. Honolulu King.Een aanrader.