carlaenbob.reismee.nl

7 februari 2016 Granada, auto naar Manaqua,vliegen naar San Juan,boot naar Sabalos, Sabalos Lodge

Eindelijk na een week weer internet. Gisteravond leek het er even op,maar helaas.

Zondagmorgen worden we om tien uur afgehaald door een chauffeur, die ons naar het vliegveld in Manaqua brengt. We hebben een heerlijke tijd in Granada gehad. Leuk hotel, mooie stad en omgeving. We zijn op tijd op het vliegveld.De afdeling binnenlandse vluchten is heel klein. Onze vlucht naar San Carlos gaat maar twee keer per week. Zal de komende tijd wel uitgebreid worden. Het toerisme is snel groeiende. We gaan met een vliegtuigje waar maar 12 mensen in kunnen. Uiteindelijk gaan we maar met 8 Personen.Alles moet precies gewogen worden. Ook wij moeten op de weegschaal. We hebben aardig overgewicht en moeten fors bijbetalen.Hebben een half uur vertraging.Maakt allemaal niets uit.Dit blijven zulke bijzondere belevenissen,als je bedenkt hoe giga groot Schiphol is.

Het is al een belevenis als het vliegtuigje start. Voor je het weet hang je in de lucht. Onder ons Granada, Zapatera eilanden en de vulkanen van Ometepe,waar we later op onze reis naar toe zullen gaan.Na vijftig minuten wordt de landing ingezet.Vliegen over San Carlos en onder ons een grint landingsbaan.Bob schrikt zich kapot van de herrie. Heeft hij nooit eerder meegemaakt.

We zijn bofkonten. Alle papieren zijn al in orde gemaakt door de vrouw van het reisbureau, die ons ophaalt. We zijn aangekomen in het grensgebied met Costa Rica en er wordt streng gecontroleerd. De openbare boot,die ons naar Sabalos zou brengen is al vertrokken en ze schakelen plan B in. Gaan eerst lunchen en vertrekken daarna met een boot die voor ons geregeld is naar Sabalos. Een mooie tocht van 1 1/2 uur over de brede rivier de San Juan. De Lodge ligt langs de rivier midden in de jungle. Wij krijgen een huisje van bamboe met uitzicht over de rivier. Slaapkamer met klamboe en een gezelling zitje met hangmatten. Het voelt of we in het paradijs zijn aangekomen. Genieten nog even van de zonsondergang. Rond kwart over zes is het stik donker. We eten op tijd en kruipen om half negen onder de klamboe.Vallen al snel in slaap met het geluid van de klingelende kikkers.

pieter en mieke

Wat zijn jullie toch een stel wereldreizigers. Durven van alles. Ik zou echt niet in zo'n klein vliegtuigje gaan. Brrr. Maar geweldig zal het zijn geweest om daar overheen te vliegen. Ja en dan die lodge . Heerlijk om daar zo naar de ondergaande zon te kijken. Geniet lekker. Hier was het vanmorgen krabben.!! X Mieke.

hansje

Gelukkig, dat jullie weer "on line" zijn. Heb het wel gemist hoor en vind het ook prettiger regelmatig wat te horen als je zo ver weg zit. Geniet van de verhalen en beeldige foto's en het is overduidelijk, dat jullie ook genieten. Liefs, Hansje

aad van der valk

Hallo Carla en Bob wat een fantastische reis en wat een energie, ik kan nu wel begrijpen dat je weleens om weer een bezoek van mij aan Kreta moest lachen maar ik ga nog trouw elk jaar,
Voor mij reis ik ook een beetje mee nu op een vakantie ver weg door de verhalen en de foto,s.
Beleef nog een paar heerlijke laatste weken en kom gezond weer neer huis.
Groeten
Aad van der Valk

Thea Pines

Het zijn weer mooie verhalen Carla.
Maar als ik lees over een heel klein vliegtuigje en zo'n landingsbaantje dan ben ik blij dat ik thuis op de bank zit.
Wat een held hè.
Nog een hele fijne tijd gewenst. Groetjes Thea